close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

טיול משפחתי - זמן איכות או סיוט?

מערכת שורשיא אב, תשעו15/08/2016

טיול עם כל המשפחה הוא בהחלט חוויה מאתגרת שעלולה להיגמר בצורה מתסכלת ולא נעימה. מצד שני, היערכות נכונה והתייעצות עם אנשי מקצוע תבטיח זמן איכות משותף וחוויות לכל החיים. אז איך עושים את זה? הנה כל התשובות

תגיות:

הורים בכל רחבי העולם מתלבטים האם לצאת לחופשה עם הילדים, או למצוא להם בייביסיטר ולוותר על התענוג. מצד אחד, חופשה משפחתית עלולה להפוך בקלות לסיוט מתמשך. זה קורה בין היתר בגלל חילוקי דעות בין הילדים עצמם, חוסר סבלנות מצד ההורים, מתחים, ריבים והיעדר פרטיות שמגיעה לשיא דווקא ברגעים הכי פחות מתאימים.

מצד שני, ניתן לגשר על הפערים ולהפוך את הטיול לחוויה בלתי נשכחת. כל הורה צריך זמן איכות משותף עם הילדים, ואחרי שהם גדלים כבר מאוד קשה להשיג את זה. דווקא טיולי משפחות מעניקים את התשתית שהכי מתאימה לחוויה המשותפת. מהבחינה הזו אין הבדל בין טיולים באילת, בצפון או בחו"ל והכל תלוי בהיערכות המוקדמת.

כיצד ניתן לגשר על הקשיים?

בעלי משפחות שרוצים לגשר על הקשיים המאפיינים את הטיול המסורתי צריכים קודם כל להגדיר סדר עדיפויות. כדאי לבחור יעד שמתאים לטווח רחב של גילאים, לערב את הילדים בתהליך קבלת ההחלטות ולתת להם להביע דעה. ילדים שמעורבים בתכנון של הטיול יהיו הרבה יותר אקטיביים ויבקשו גם לקחת חלק בפעילויות עצמן.

רצוי גם להגדיר את מסגרת התקציב ולהימנע מהוצאות לא רצויות ובלתי צפויות. את זה עושים באמצעות איסוף מידע באתרי האינטרנט, קבלת המלצות מחברים וקולגות ובמידת הצורך גם התייעצות עם אנשי מקצוע. אפשר לרכז את המשימות החשובות בידיים של חברות כמו החברה הגיאוגרפית ולקבל הצעה מסודרת על טיולים מהנים גם להורים וגם לילדים.

גישור על הקשיים מחייב את ההורים לשמור על סבלנות לכל אורך הטיול. הם צריכים להתחשב בילדים ולהבין שמדובר על טיול שונה מכל מה שהם רגילים, בעיקר אם מדובר על ילדים קטנים ובגילאי בית ספר יסודי. מנגד, יש טיולים שבהם דווקא הילדים הגדולים והמתבגרים עושים בעיות ומגיבים בחוסר סבלנות. כאן הפתרון הוא לתת להם אחריות ולגרום להם להרגיש חלק מהמשפחה כבר מהרגע הראשון.

הדברים הקטנים עושים הבדל גדול בתכנון הטיול המשפחתי. מי שרוצה לגשר על הקשיים ולמנוע אותם מראש, חייב לבדוק מה מאפיין את היעד שאליו מגיעים, מה אפשר לעשות בו ומה העונה הכי נכונה לטיול משפחות. ילדים שקר או חם להם יקשו על הילדים ויורידו לטמיון חודשים ארוכים של הכנות, בעוד תנאי מזג אוויר נוחים ימנעו ריבים ויעזרו גם להורים להירגע.

לסיכום, לא כדאי לוותר על הטיול המשפחתי, אפילו אם הוא עלול להציף קשיים ואתגרים. מומלץ להיערך מראש לבעיות הנפוצות ולהשקיע זמן בתכנון יסודי של החופשה.

הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה